Alla inlägg under oktober 2012

Av Vakt en - 31 oktober 2012 21:40

Lördagen den 27/10 var det full aktivitet på ett stort evenemang.


Alla vakter hade radio, vi fick i uppgift att hålla den allmänna ordningen återställd, och ja, som entrévärdar kan man också hålla den allmänna ordningen återställd genom att ha en god konversation med vederbörande.


Vaktchefen placerade ut mig vid en slags entré, där skulle alla som inte hade en giltig biljett stå och avvakta för vidare information om hur det skulle sluta, om de kommer att fortsätta att sälja eller sluta sälja biljetterna helt och hållet.


Efter en stunds dividerande med olika arrangörer beslutades det om att all försäljning av biljetter skulle stoppas.


Vi fick nu information om att berätta detta till alla människor som ej hade biljetter.

Detta resulterade sig i kaos kan man säga, folk började svära, skrika, började slå på mig och mina kollegor lite lätt för att de tycker att de har blivit dåligt behandlade, vilket jag kan förstå.


Jag förklarade allt för många gånger att det är fullt i lokalen och att även folk med biljett kunde ej komma in pga polisens beslut.Det väcktes frustation,irritation och framförallt besvikelse.Efter en lång stunds förklarande så började äntligen folk förstå att det var ingen idé att tjafsa emot.


Jag började packa ihop staketen vid min angivna position och fick order om att jag skulle vara rörlig och hålla koll på säkerheten.


Det hann att gå c:a fem minuter innan det ropades ut BRÅK PÅ DANSGOLVET, jag och min andra vakt kollega sprang dit och överblickade situationen, en kollega stod i mitten av två gäng som ville slåss, jag och min andra kollega backade upp kollegan och hindrade de andra från att nå varandra.

Tack vare ett snabbt agerande så kunde vi avstyra ett slagsmål.


 

Sedan när allt var lugnt igen så gick jag ut till den såkallade rökrutan, väl där ser jag att det är ett gäng grabbar som hoppar över staketen, jag går fram och berättar att de har begått ett brott som heter olaga intrång och att de måste gå ifrån platsen.

De började tveka, men eftersom att jag såg gärningsmännen hoppa över/planka så har jag laglig rätt att avlägsna dem med våld om situationen så kräver.


Efter ett tag så gick GM ut och efter det så var kvällen lugn, några narkotikapåverkade personer, samt några misshandels fall samt dåligt uppförande av vissa människor.


Var har respekten till andra människor försvunnit?

Hur kan man stå och skrika könsord pga att man ej kommer in?


Annars var det en ganska lugn och trevlig kväll.


GM= GÄRNINGMAN,GÄRNINGSMÄNNEN

Vakter= Ordningsvakter och entrévärdar.



Ha en fortsatt trevlig kväll // Vakten

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards